(Saqqez IT) سقز آی تی

اولین و معتبرترین آکادمی فناوری و آی تی در شهرستان سقز
مشخصات بلاگ
(Saqqez IT)  سقز آی تی
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
يكشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۷، ۰۶:۵۵ ب.ظ

وب سایت تخصصی سقز آی تی


سقز آی تی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۵۵
کاوه محمدکریمی
يكشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۷، ۰۶:۵۲ ب.ظ

Saaqez IT


saqqezit

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۵۲
کاوه محمدکریمی
جمعه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۵۰ ب.ظ

Less چیست ؟

لسس چیست


اگر شما با زبان CSS آشنایی داشته باشید و تا به حال حداقل قالب یک سایت رو طراحی کرده باشید حتما به این موضوع برخوردید که باید موارد تکراری زیادی رو در کد های CSS به صورت بنویسید که به احتمال زیاد همین مورد میتونه اذیت کننده باشه و در نهایت سرعت کد نویسی شما رو پایین بیاره ، اما تکنولوژی Less به شما کمک میکنه که از نوشتن این کد های بیهوده جلوگیری کنید و سرعت و دقت کد نویسی خود رو به شدت افزایش بدید ، درواقع میتونیم Less رو یک فریم ورک برای CSS لحاظ کنیم که با استفاده از متغییر ها و توابع و mixin ها کارما رو برای کد نویسی CSS بسیار ساده تر میکنه .

درسته که در کامپایل LESS جاوااسکریپت نقش اصلی رو بازی میکنه، ولی اصلا برای استفاده از LESS نیازی به یادگیری جاوا اسکریپت نیست، در واقع شاید واستون جالب باشه اما به وسیله LESS میتونیم CSS رو هم یک زبان برنامه نویسی در نظر بگیریم .

 

در این ویدیو رایگان به شما می آموزیم که LESS دقیقا چیست و چطور کار میکند ، البته به زدوی دوره ای بسیار کاملی برای شما دررابطه با آموزش Less قرار میدهیم !

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۵۰
کاوه محمدکریمی
جمعه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۴۷ ب.ظ

10 پلاگین برتر جی کوئری برای توسعه دهندگان وب

جی کوئری فریمورکی است که با کمترین کدنویسی و تلاش, کارایی بالایی برای شما فراهم می کند. این فریمورک به همراه هزاران پلاگین آمده که در ادامه به 10 تا از بهترین این پلاگین ها برای توسعه دهندگان وب می پردازیم :

 

 

jInvertScroll

 

این پلاگین امکان اسکرول افقی رو به همراه افکت پارالکس به سایت شما میدهد. این یک پلاگین سبک جی کوئری است که بسیار راحت راه اندازی می شود و نیاز به پیکربندی خاصی ندارد.

 

افکت اسکرول بصورت افقی در سایت های زیادی استفاده شده و امکان خلق طراحی های جدید و منحصر به فرد رو به شما میده.

 

Tabslet

 

Tabslet گزینه عالی برای ساخت تب هاست (Tab). این پلاگین از رویدادهای سفارشی, چرخش, لینک های عمیق و غیره پشتیبانی می کنه. کار باهاش بسیار راحته و از مرورگرهای IE7+, Chrome, Firefox, Safari پشتیبانی میکنه.

 

Nanogallery2

 

این پلاگین از ساخت گالری های تصویر پیشرفته و باکیفیت پشتیبانی میکنه. هدف اون فراهم کردن بهترین تجربه کاربری است. در حالی که کارایی بالایی داره, نمایش جذاب تصاویر و ساخت راحت اسلایدر رو فراهم میکنه. برای توسعه دهندگان و طراحان ساخته شده و یکی از ساده ترین راه ها برای ساخت گالری های تصاویر رو فراهم میکنه.

 

Magnific Popup

 

این یکی دیگر از پلاگین های سبک جی کوئری است که روی سازگاری به اندازه ی کارایی اش تمرکز کرده. بسیار سریع بوده و روی دستگاه های مختلف شامل دستگاه هایی با DPI بالا مثل مک بوک پرو هم کار می کند.

 

یک دیالوگ واکنش گرا که روی کارایی تمرکز کرده و بهترین تجربه رو برای کاربران با دستگاه های مختلف فراهم می کند.

 

Unslider

 

Unslider یک پلاگین ساده جی کوئری است که اساسا بصورت اسلایدر تصاویر با قابلیت پشتیبانی از تمامی عناصر HTML مثل متن, تصویر, ویدیو عرضه شده. برای ساخت اسلایدرهای منعطف محتوا بسیار عالی و تمیز است.

 

ویژگی هایی مثل پشتیبانی از تاچ و سفارشی سازی انیمیشن اون رو متمایز کرده, این پلاگین تمام عناصر مهم رو برای یک سایت کارآمد داره.

 

Lettering.js

این پلاگین کنترل دانه ای کاراکترها و حروف رو فراهم میکنه. در نتیجه به شما اجازه میده تا تک تک کاراکترها رو رنگی کنید, رویدادها رو اعمال کنید, فاصله ها رو تعیین کنید و ...

 

کار این پلاگین بازی با متن است, با استفاده از اون میتونید روی تایپوگرافی کنترل داشته باشید و در عین حال واکنش گرایی کار رو حفظ کنید.

 

FitText

 

پلاگین جی کوئری FitText به شما اجازه میده که اندازه فونت ها رو منعطف کنید تا بصورت خودکار بزرگ و کوچک بشه. این پلاگین برای ساخت هدرهای منعطف که سایز فونتشون تغییر میکنه, بسیار مناسب هست.

 

Tooltipsy

 

کار پلاگینTooltipsy ساخت tooltip هایی برپایه ی منعطف است. با استفاده از استایل پیش فرض و انیمیشن ها, این ابزار کنترل کامل بر روی ساختار وبسایت داره. همچنین میتونه سفارشی سازی بشه و به صورت دلخواه بهبود پیدا کنه.

 

ScrollMe

 

اگر می خواهید چند افکت ساده اسکرول به صفحه وب اضافه کنید, پلاگین جی کوئری ScrollMe یک انتخاب ارزشمند برای شماست. بعد از پیاده سازی پلاگین بر روی وبسایت, شما میتونید بچرخونید, اسکرول کنید و تراکم عناصر مختلف رو جابجا کنید. کار باهاش ساده بوده و نیازی به پیکربندی خاص نداره.

 

ArtDesign Slider

 

این ابزار یک اسلایدر تصاویر هست که تصاویر رو به سایزهای مختلف تغییر اندازه میده. پشتیبانی از تمام ارتفاع و طول به همراه کنترل پیمایش اسلایدها از ویژگی های این پلاگین است. همچنین به همراه 24 افکت مختلف آمده که به راحتی سفارشی میشه.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۴۷
کاوه محمدکریمی
جمعه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۴۶ ب.ظ

گواهی SSL چیست؟

HTTPS و یا Hypertext Transfer Protocol Secure ، پروتکلی موازی با HTTP می باشد که سطح امنیت بالاتری نسبت به پروتکل HTTP دارد. پروتکل HTTP موجب این میشود که تا اطلاعات با استفاده از پورت 80 مشاهده یا مبادله شوند.
با استفاده از این پروتکل میتوان اطلاعات حساسی مثل شماره کارت های اعتباری، شماره بیمه تامین اجتماعی و عبارات امنیتی ورود به سیستم و... به صورت امن انتقال یابند. اما در حالت عادی، داده ها بین مرورگرها و وب سرویس ها ساده جابجا می شوند که این باعث کاهش امنیت تبادل اطلاعات میشود. و اگر شخض نفوذگر بتواند مانع انتقال اطلاعات میان مرورگر و وب سرور شود، می تواند آن اطلاعات به سرقت ببرد.

حملاتی که پروتکل HTTP را تهدید می کنند Eavesdropping و Man-in-the-Middle می باشند به اینصورت که هنگام ایجاد این دو حمله اطلاعات درحال انتقال بین مرورگر کاربر و وب سرور به به آسانی قابل مشاهده و قابل دسترسی میباشد و به راحتی به سرقت میرود.

 

اما تفاوت دو پروتکل HTTP  و HTTPS در نحوه رمز نگاری اطلاعات میباشد ، به این معنا که اطلاعات مبادله شده در شبکه توسط الگوریتم خاصی کد میشوند و بدین صورت حتی اگه با اطلاعات با روش های مختلف به سرقت برود ، بصورت کدهای ناخوانا و غیرقابل استفاده خواهد بود و تفاوت دیگر آن اینست که در HTTPS  از پورت 443 استفاده میشود.

 

کاربردهای SSL

 

اما درباره کاربرد استفاده از ssl ، در وب سایت هایی که معاملات اینترنتی انجام میدهند و یا فروشگاه های خرید آنلاین و وب سایت هایی که حاوی اطلاعات کاربران و پورتال ها و.. میباشند از طریق HTTPS امن میشوند. بعنوان مثال Amazon , eBay از این سرویس استفاده میکنند و گوگل هم برای تمامی وب سایت های میزبانی شده برروی سرورهای خود استفاده میکند.

از جمله کاربردهای دیگر استفاده از پروتکل HTTPS و یا SSL معتبر، به منظور دریافت نماد اعتماد دو ستاره از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد.

به اینصورت که طبق قوانین جدید این وزارتخانه، وبسایت هایی که میخواهند نماد اعتماد دو ستاره را کسب کنند باید حتما در وبسایت خود از SSL معتبر استفاده کنند.

 

اما حالا چگونه میتوان از گواهی ssl استفاده کرد؟

 

در ابتدا برای اینکه بتونیم SSL  را پیاده سازی کنیم باید گواهی آنرا دریافت کنیم که بدین منظور لازم است که نام خودتان و شرکت، نام دامنه، آدرس و سایر اطلاعات لازم را مشخص کنیم و سپس هر گواهی به صورت اختصاصی فقط برای یک IP مشخص صادر می شود ، که بنابراین نتیجه میگیریم برای استفاده از گواهی SSL باید هاست وب سایت تان IP اختصاصی داشته باشد و یا سرور مجازی و هاست اختصاصی داشته باشیم.

 

هزینه گواهی SSL چقدر است؟

 

هزینه گواهی SSL بر اساس شرکت و تعرفه هایی که انتخاب میکنید متغیر است ، از جمله فاکتورهایی که در هزینه دخیل هستند مدت زمان آن و فاکتورهای حوزه عملکرد امنیتی آن میباشد از جمله رمزنگاری و سازگاری و پشتیبانی و... اما در حال حاضر شرکت هایی هم هستند که گواهی SSl را بصورت رایگان اعطا میکنند  ، که یکی از این شرکت ها را میتوان LET’S ENCRYPT نام برد .

که با توجه به مسائل تحریم و ... هیچگونه مشکلی برای کاربران ایرانی ایجاد نمیکند و میتوانید به راحتی از خدمات آن استفاده کنید و جالب است که حتی برخی از سرویس ها گواهی های اشتراکی را با دریافت مبلغی به فروش می رسانند ، اما این شرکت گواهی های کاملا اختصاصی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار میدهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۴۶
کاوه محمدکریمی
جمعه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۴۲ ب.ظ

اچ‌پی برای آیپد پرو رقیب می‌تراشد

گر به‌دنبال یک تبلت بزرگ در بازار بگردید گزینه‌ای بهتر از آیپد پرو 12.9 اینچی پیدا نخواهید کرد. البته این انتخاب خوب بهای سنگینی هم دارد و باید پول زیادی برای خرید آن پرداخت کنید. اچ‌پی هم از همین نکته استفاده کرده و یک کروم بوک با نام X2 و ابعاد 12.3 اینچی راهی بازار کرده است که مدل 32 گیگابایتی آن 600 دلار قیمت دارد. این درحالی است که آیپد پرو 32 گیگابایتی به تنهایی 800 دلار قیمت دارد و شما برای قلم آن 100 دلار و برای کیبورد آن 170 دلار را جداگانه بپردازید که جمعا به 1 هزار و 70 دلار می‌رسد، اما کروم بوک اچ‌پی قلم و کیبورد را در جعبه دستگاه دارد. تبلت 12.3 اینچی اچ‌پی با سیستم‌عامل کروم اواس روانه بازار شده است. این تبلت با همه متعلقاتش 1.4 کیلوگرم وزن و 15 میلی‌متر ضخامت دارد.

کروم بوک X2

از نظر قدرت سخت‌افزاری هم به یک پردازنده نسل هفتم اینتل (kaby lake) مجهز شده و 4 گیگابایت هم حافظه رم دارد که البته اگر بخواهید می‌توانید آن را به دو برابر افزایش دهید. باتری این تبلت هم با هر بار شارژ کامل می‌تواند 10 ساعت دستگاه را روشن نگه دارد. در پشت این تبلت یک دوربین 13 مگاپیکسلی قرار دارد و برای سلفی هم یک دوربین 5 مگاپیکسلی تعبیه شده است. این دستگاه همچنین 2 پورت یواس‌بی نوع C دارد و از کارت حافظه 256 گیگابایتی هم پشتیبانی می‌کند.

تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند هماهنگی قلم این دستگاه با صفحه نمایش آن است. اپل توانسته قلم خود را با صفحه‌نمایش به خوبی هماهنگ کند و برخی هنرمندان هم از این دستگاه برای خلق آثار هنری دیجیتالی از آن استفاده کرده‌اند. شاید اچ‌پی X2 نتواند به خوبی آی‌پد پرو نیاز طراحی دیجیتالی شما را برطرف کند اما به این موضوع هم باید دقت کرد که X2 تقریبا نصف آی‌پد پرو قیمت دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۴۲
کاوه محمدکریمی
جمعه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۳۹ ب.ظ

۱۰ خودروی بازار جهانی با بیشترین هزینه تعمیر

سال گذشته بود که مقاله‌ای با عنوان «۱۰ خودروی بازار جهانی، با کمترین هزینه‌ی تعمیر» در زومیت منتشر شد. خودروهای فهرست شده، بر اساس رده‌بندی وب‌سایت ریپیرپَل (RepairPal) عنوان شده بودند. وب‌سایت ریپیرپل در سال ۲۰۰۷ درقالب گروهی از متخصصان خودرو و مستقل جهت برآورد هزینه‌های تعمیر خودروها تأسیس شد.

RepairPal / ریپیرپل

فعالیت این وب‌سایت پس از ۱۰ سال تجربه منجر به ایجاد تعمیرگاه‌های معتبر در کشور آمریکا شده است. علاوه بر خدمات تخصصی و حرفه‌ای تعمیرات، داده‌های ارائه شده توسط این وب‌سایت نیز دارای اعتبار جهانی هستند. در این مقاله با مراجعه به وب‌سایت ریپیرپل، خودروهای کلاس مختلف بازارجهانی که بیشترین هزینه تعمیر و نگه‌داری را دارند، معرفی می‌شوند. البته باید ذکر شود که کارشناسان ریپیرپل هزینه‌های تعمیر محصولات برندهای گران‌قیمت مانند فراری، لامبورگینی یا استون مارتین را در کلاس اسپرت داده‌های خود حساب نمی‌کنند و تمرکز اصلی بر خودروهای تقریباً اقتصادی و تولید انبوه است.

Ford Mustang

همانطور که انتظار می‌رود،‌ در کلاس‌های مختلف خودروهای سواری، محصولات پرقدرت و لوکس اروپایی با بیشترین هزینه تعمیر و نگه‎داری همراه هستند. پرخرج‌ترین خودروی فهرست ۱۰تایی این مقاله، کوپه‌ی اسپرت پورشه کیمن (Cayman) با خرج سالانه ۲ هزار و ۳۷۰ دلار است. هنگامی که این رقم را با خرج سالانه‌ی ۴۵۴ دلاری فورد موستانگ مقایسه می‌کنیم، درک پرخرج بودن پورشه کیمن واضح‌تر می‌شود.

رم / Ram 3500

در کلاس وانت پیکاپ‌ها هزینه‌های تعمیر به موازات ابعاد دنبال می‌شود. درحقیقت وانت‌های کامپکت و سایز متوسط در برابر نمونه‌های فول سایز و سنگین کم خرج‌تر هستند. به‌عنوان مثال رم 3500 نماینده‌ی پرخرج وانت‌های آمریکایی با خرج تعمیر و نگه‌داری سالانه ۱ هزار و ۲۴۴ دلار است. امتیاز رده‌بندی وب‌سایت ریپیرپل (عدد کمتر برابر با هزینه‌ی تعمیر کمتر)، قیمت پایه‌ی آخرین مدل عرضه شده و هزینه‌ی سالانه برای تعمیر و نگه‌داری در کنار پرخرج‌ترین مدل در کلاس‌های مختلف آورده شده است. داده‌های این وب‌سایت بر اساس قیمت قطعات و هزینه‌ی خدمات تعمیرگاه در شبکه‌ی تعمیرات وسیع ریپیرپل منتشر شده است.

کلاس وانت پیکاپ‌های سنگین: رم 3500

Ram / رم


امتیاز وب‌سایت ریپیرپل: ۷۳

هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری سالانه (میانگین): ۱ هزار و ۲۴۴ دلار

قیمت پایه آخرین مدل: ۳۳ هزار و ۶۴۵ دلار

سری وانت‌های سنگین رم (Ram) از محبوب‌ترین خودروهای بازار آمریکا هستند که سالانه به بیش از ۱۲۰۰ دلار برای عملکرد مناسب نیاز دارند. برای مقایسه، این رقم از پورشه کاین آلمانی نیز بیشتر است. اما باید به‌خاطر داشت که کاین توانایی کشش بار نزدیک به ۱۶ تن را ندارد؛ همانطور که رم 3500 نمی‌تواند در زمان ۵.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. با وجود هزینه‌ی تعمیر بالا، کاربرد وانت‌های سنگین رم به‌قدری بوده است که همواره جزو پرفروش‌ترین‌های آمریکا باشند.

کلاس وانت پیکاپ‌های فول سایز: رم 1500

Ram 1500 / رم


امتیاز وب‌سایت ریپیرپل: ۵۶

هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری سالانه (میانگین): ۸۶۳ دلار

قیمت پایه آخرین مدل: ۲۷ هزار و ۹۵ دلار

برادر سبک‌وزن رم 3500، سری 1500 خرج بسیار کمتری دارد. اما در کلاس وانت پیکاپ‌های فول سایز، رم 1500 پرخرج‌ترین خواهد بود. برای درک بهتر باید به سراغ پرفروش‌تری خودروی بازار آمریکا، وانت‌های سری F فورد برویم. مدل محبوب فورد F-150 با هزینه‌ی تعمیر سالانه ۴۸۲ دلار در برابر رم 1500 قرار می‌گیرد که بازهم دلیل فروش بالای F-150 را یادآوری می‌کند.

کلاس وانت پیکاپ‌های سایز متوسط و کامپکت:‌ جی‌ام‌سی کنیون

جی ام سی کنیون / GMC Canyon


امتیاز وب‌سایت ریپیرپل: ۳۳

هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری سالانه (میانگین): ۵۷۲ دلار

قیمت پایه آخرین مدل: ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلار

وانت پیکاپ سایز متوسط جی‌ام‌سی کنیون (Canyon) برادر دوقلوی شورولت کلرادو از سال ۲۰۱۲ وارد نسل دوم شده است. هزینه‌ی تعمیر سالانه‌ی محصولات برندهای مختلف در این کلاس بسیار به‌هم نزدیک بوده؛ به‌طوریکه کم‌خرج‌ترین مدل، تویوتا تاکوما با هزینه‌ی تعمیر سالیانه ۳۹۸ دلار است.

کلاس خودروهای مینی‌ون: کیا سِدونا

Kia Sedona / کیا سدونا


امتیاز وب‌سایت ریپیرپل: ۲۶

هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری سالانه (میانگین): ۴۵۵ دلار

قیمت پایه آخرین مدل: ۲۷ هزار دلار

مینی‌ون کیا سدونا (Sedona) که در نسل‌‌های گذشته و کشورهای مختلف با نام کارنیوال (Carnival) نیز شناخته می‌شود، پرخرج‌ترین مدل در این کلاس از خودروها است. البته نکته‌ی مهم در کلاس مینی‌ون‌ها این است که کم‌خرج‌ترین مدل با هزینه‌ی تعمیر سالیانه ۴۰۳ دلار، هوندا اودیسه بوده که فاصله‌ی بین پرخرج‌ترین و کم‌خرج‌ترین در حد ۵۰ دلار است.

کلاس شاسی‌بلند/کراس‌اورهای بزرگ: مرسدس‌بنز GLS63 AMG

AMG GLC 63


امتیاز وب‌سایت ریپیرپل: ۸۵

هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری سالانه (میانگین): ۲ هزار و ۹ دلار

قیمت پایه آخرین مدل: ۱۲۵ هزار ۳۰۰ دلار

مرسدس‌بنز GLS کلاس اولین بار در نسل دوم GL کلاس بود که متولد شد. درواقع GL کلاس به GLS کلاس تغییر نام پیدا کرد. GLS کلاس نماینده‌ی محصولات S کلاس مرسدس در کلاس شاسی‌بلند با قابلیت‌های آف‌رود محسوب می‌شود. مدل GLS63 که با جادوی AMG نیز همراه شده است، در کلاس شاسی‌بلندهای بزرگ با هزینه تعمیر سالانه‌ی بیش از ۲ هزار دلار، پرخرج‌ترین مدل است.

کلاس شاسی‌بلند/کراس‌اورهای سایز متوسط و کامپکت: پورشه کاین

پورشه کاین cayenne 2019


امتیاز وب‌سایت ریپیرپل: ۷۲

هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری سالانه (میانگین): ۱ هزار و ۲۰۰ دلار

قیمت پایه آخرین مدل: ۶۵ هزار ۷۰۰ دلار

کراس اور لوکس پورشه کاین (Cayenne) که نسل سوم آن در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، پرخرج‌ترین مدل در سبد محصولات پورشه نیست؛ اما با هزینه‌ی تعمیر سالانه ۱۲۰۰ دلار مقام اول بیشترین هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری در کلاس خود را کسب می‌کند.

کلاس خودروهای اسپرت: پورشه 718 کِیمن

پورشه کیمن / Porsche Cayman


امتیاز وب‌سایت ریپیرپل: ۸۵

هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری سالانه (میانگین): ۲ هزار و ۳۷۰ دلار

قیمت پایه آخرین مدل: ۵۵ هزار ۳۰۰ دلار

کوپه‌ی اسپرت و زیبای پورشه کیمن (باکستر) پرخرج‌ترین مدل در وب‌سایت ریپیرپل است. کیمن با هزینه‌ی سالانه ۲۳۷۰ دلار، حتی از برادر بزرگ‌تر و باسابقه‌ی خود، مدل 911 نیز پرخرج‌تر است. بر اساس داده‌های ریپیرپل، برای تعمیر و نگه‌داری مدل 911 سالانه باید ۱۱۵۴ دلار خرج کرد که تقریباً نصف خدمات کیمن است.

کلاس خودروهای بزرگ: ‌مرسدس‌بنز S63 AMG

Mercedes-Benz S63 AMG


امتیاز وب‌سایت ریپیرپل: ۸۵

هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری سالانه (میانگین): ۱ هزار و ۸۴۳ دلار

قیمت پایه آخرین مدل: ۱۴۷ هزار ۵۰۰ دلار

احتمالاً از دیدن مرسدس‌بنز S63 AMG پرقدرت، گران و لوکس در جایگاه اول پرخرج‌ترین خودروهای کلاس بزرگ متعجب نخواهیم شد. نکته‌ی جالب توجه فاصله‌ی ۳۰۰ دلاری بین S63 AMG با پیشرانه‌ی پرقدرت V8 دست‌ساز با سدان پرچمدار مرسدس S550 است.

کلاس خودروهای سدان: مرسدس‌بنز C300

Mercedes-Benz C300 / مرسدس بنز


امتیاز وب‌سایت ریپیرپل: ۶۸

هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری سالانه (میانگین): ۱ هزار و ۹۴ دلار

قیمت پایه آخرین مدل: ۴۰ هزار ۲۵۰ دلار

مرسدس C300 که یکی از مدل‌های نسل چهارم C کلاس است، حتی از رقبای هموطن خود در این کلاس، بی‌ام‌و و آئودی هم پرخرج‌تر است. با هزینه‌ی تعمیر بیش از ۱۰۰۰ دلار، مرسدس C300 از برادر بزرگ‌تر خود، E300 با خرج سالیانه ۹۷۱ دلار، نیز پیشی می‌گیرد.

کلاس خودروهای کوچک: فولکس واگن گلف GTI

گلف / Golf GTI


امتیاز وب‌سایت ریپیرپل: ۴۳

هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری سالانه (میانگین): ۷۶۰ دلار

قیمت پایه آخرین مدل: ۲۶ هزار ۴۱۵ دلار

هاچ‌بک پرطرفدار، خواستنی و افسانه‌ای گلف که تا به‌امروز هفت نسل از آن تولید شده است در نسخه‌ی اسپرت GTI به هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری بالایی نیاز دارد. پلتفرم MQB فولکس واگن اساس گلف را تشکیل می‌دهد که بر اساس شایعات موجود، مدل T-Cross فولکس واگن نیز بر پایه همین پلتفرم ساخته خواهد شد. با اینکه سالانه باید بیش از ۷۰۰ دلار خرج گلف GTI کرد، اما عملکرد، کیفیت سواری و قیمت پایه‌ی مناسب این رقم هزینه تعمیر و نگه‌داری را توجیه می‌کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۳۹
کاوه محمدکریمی
جمعه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۲۷ ب.ظ

عنوان دومین مطلب آزمایشی من

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۲۷
کاوه محمدکریمی
جمعه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۲۷ ب.ظ

عنوان اولین مطلب آزمایشی من

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۲۷
کاوه محمدکریمی